Voordat de M4 werd geïntroduceerd mocht de M440i korte tijd de rol van topversie vervullen. Met 374 pk en 500 Nm was het allesbehalve een lullige auto. Totdat de nieuwe M4 kwam. Met 480 pk en 550 Nm deed deze de M440i enigszins verbleken. De M4 Competition schopt het zelfs tot 510 pk en 650 Nm. Dat is dus een behoorlijk verschil met de M440i. Uiteraard betaal je daar ook voor, maar toch.
Mocht je dit nu niet lekker zitten als kersverse M440i-bezitter, dan biedt AC Schnitzer uitkomst. Zij geven de M440i namelijk een behandeling die resulteert in 420 pk en 600 Nm koppel. Nog niet zoveel vermogen als een M4, maar wel mooi meer koppel. Ook voor de 430i biedt de Duitse tuner een upgrade. Die kan indien gewenst 300 pk en 470 Nm koppel krijgen, in plaats van de standaard 258 pk en 400 Nm. De sportieve dieselrijders worden ook niet vergeten: een boost voor de M440d zit er aan te komen.
Het kan zijn dat de auto op de foto’s bekend voorkomt. De optische tuning hebben we namelijk grotendeels al eerder behandeld. Voor de volledigheid zullen we dat gedeelte toch maar weer even meenemen.